Attīstāmies un pilnveidojamies. Ziņojam par jaunākajiem risinājumiem un nākotnes tehnoloģijām, dalāmies ar saviem piedzīvojumiem un pieredzi.

10 pazīmes, kas liecina par kārtību Tava uzņēmuma IT saimniecībā

 

 

Tik izcilam vadītājam kā Tu, ne vienmēr ir jāiedziļinās visos sīkumos par un ap uzņēmuma IT infrastruktūru. Tomēr ir dažas globālas un būtiskas lietas, kam uzmanība tomēr ir jāpievērš. Domājot par Tavu sirdsmieru, esam apkopojuši, mūsuprāt, svarīgākās pazīmes, kas liecina par kārtību ikviena uzņēmuma IT saimniecībā. Uztaisi tasīti kafijas un ieskaties!

Vladislavs Tolmačovs,
SIA "Eddi" IT Infrastruktūras attīstības nodaļas vadītājs

Tava uzņēmuma IT stratēģiju un ikgadējo budžetu nosaka nospraustie biznesa mērķi. IT stratēģijas ietvaros ieviestie IT projekti vai risinājumi nerada haosu citu sistēmu/aplikāciju darbībā.

No IT speciālistiem Tu vēl neesi dzirdējis vārdus: “To nevar izdarīt” vai “Es nezinu.” Ikreiz, kad nepieciešamas izmaiņas aplikācijās vai jāīsteno kāda ar IT saistīta iecere, Tevi informē par to, kā un cik ātri to var izdarīt, kā arī, cik tas maksās.

Tevi nebiedē ziņa par biroju ēkai tuvojošos meteorītu, jo Tu zini, ka biznesa darbību varēs atjaunot. Par to, kā rīkoties lielāku un mazāku ķibeļu gadījumā, vēsta Tava uzņēmuma rīcības plāns kritiskos gadījumos (Disaster recovery plan).

Kritiskie biznesa procesi Tavā uzņēmumā norit bez biežām dīkstāvēm un ilgstošiem pārtraukumiem. Ķibeles gadās tikai dažas reizes gadā un parasti tikai ap pilnmēness laiku. Tomēr tu vienmēr saglabā mieru, jo šādiem gadījumiem ir paredzēts biznesa nepārtrauktības plāns (Business continuity plan).

Tu uzreiz saņem brīdinājuma īsziņu pēc kritiskiem biznesa funkciju pārtraukumiem, bet nedaudz vēlāk arī atskaiti par incidentu cēloņiem un tiec informēts par to, kas tiks darīts, lai šādas vai līdzīgas problēmas neatkārtotos.

Ja arī kādam kādreiz gadās izdzēst vai zaudēt kādu vairāk vai mazāk kritisku informāciju, Tu neesi dzirdējis/-usi par gadījumiem, kad nav bijis iespējams šos datus atjaunot.

Tu zini, ka visa informācija par Tava uzņēmuma IT infrastruktūru un izmaiņām tajā tiek dokumentēta, tāpēc esi drošs/-a, ka vajadzības gadījumā rūpes par infrastruktūru varēs pārņemt arī kāds cits speciālists.

Reizi gadā IT speciālisti Tevi iepazīstina ar iekšējā IT audita rezultātiem, tādēļ Tu droši vari teikt, ka esošā infrastruktūra un sistēmas atbilst pašreizējām biznesa vajadzībām. Ja arī ir kādi trūkumi –tie drīz tiks novērsti.

Sūdzības no darbiniekiem par to, ka IT problēmas netiek savlaicīgi risinātas, Tu dzirdi ļoti reti. Ja arī pa kādai gadās, tad skaidrojums ir vienkāršs – vispirms tiek risinātas problēmas, kas ietekmē biznesa procesus un traucē darbam, bet visas pārējās – pēc tam.

Tavi IT speciālisti ik pa laikam veic darbinieku apmācības par dažādām datu drošības tēmām. Arī tu esi dzirdējis par to, kādai jābūt drošai parolei, kas ir sociālā inženierija un kāpēc labāk neveikt internetbankas maksājumus izmantojot vietējās kafejnīcas wi-fi.

 

Ja Tavs uzņēmums atbilst visām 10 pazīmēm, apsveicam! Turpini mierīgi malkot kafiju. Ja tomēr šur tur kaut kas pietrūkst – varbūt ir vērts uz tasīti kafijas uzaicināt arī Tava uzņēmuma IT vadītāju?

Priecīgu un produktīvu vadīšanu Tev novēl,

EDDI komanda