Biznesa pārvaldības pakalpojumu rezultātā atbilstoši uzņēmuma attīstības stratēģijai un mērķiem tiek sakārtoti vadības procesi un ieviesti ērti vadības rīki. Tas palīdz uzņēmumam sasniegt mērķus un attīstīties, savlaicīgi paredzēt un novērst riskus, tādā veidā rūpējoties par biznesa darbības nepārtrauktību.
Izmaksu vadība ir nozīmīgs biznesa process, ar kura palīdzību tiek plānotas un kontrolētas uzņēmuma tiešās un netiešās izmaksas, pakārtojot tās uzņēmuma procesiem, gala produktiem un stratēģijai. Uz aktivitātēm balstīta izmaksu aprēķina metode (ABC - Activity Based Costing) palīdz izprast Jūsu uzņēmuma reālo izmaksu struktūru, atrast izmaksu samazināšanas iespējas, palīdz uzlabot biznesa ienesīgumu, procesu efektivitāti un pieņemt pareizus stratēģiskos lēmumus. Nodrošina izmaksu analīzi un sadalījumu pa produktu grupām, klientiem, darbiniekiem vai piegādātājiem pēc veiktajām aktivitātēm. Tas ir ļoti efektīvs rīks uzņēmuma izmaksu optimizācijas lēmumu pieņemšanai.
Jūsu ieguvumi, pielietojot ABC izmaksu analīzi:
- precīzāks netiešo izmaksu sadalījums un pašizmaksas aprēķins;
- plašākas iespējas analizēt pakalpojumu un produktu efektivitāti;
- iespējas analizēt izmaksas ne tikai par pakalpojumiem un produktiem, bet arī par citiem objektiem;
- palīdz pieņemt lēmumus par cenu politiku, biznesa virzieniem, procesu optimizāciju vai to aizvietošanu ar ārpakalpojumiem;
- pilnīga informācija par izmaksām dod Jums kontroli par ienākumiem.
CostPerform ir specializēts rīks izmaksu vadībai - ABC modeļu veidošanai un kontrolei. Izmantojot labāko no ABC metodoloģijas, vienlaikus piedāvā efektīvāku pieeju, kuras mērķis ir sniegt vadītājiem vienkārši izprotamu un jēgpilnu informāciju lēmumu pieņemšanai. Sniedz iespēju modelēt biznesa norisi un tā dažādos procesus - gan tiešos biznesa procesus, gan atbalstošos un uzturošos procesus - neatkarīgi no to sarežģītības.
Izvēloties CostPerform izmaksu vadībai, Jūs iegūsiet rīku, kas:
- ir gudrākais un funkcionāli bagātākais no tirgū pieejamiem rīkiem, jo izstrādāts balstoties uz teoriju un pieredzi;
- ir atvērts dažādiem datu avotiem, ērts datu eksports un imports;
- ir lietotājiem draudzīgs;
- ir ar iebūvētu datu validāciju, kas palīdz novērst kļūdas;
- to var atļauties pat vidēja lieluma ražotājs, jo rīka ieviešana vienmēr atmaksājas;
- ir praksē pierādīts, jo to ikdienā lieto medicīnas, ražošanas, banku, vairumtirdzniecības, loģistikas, apdrošināšanas, izglītības u.c. jomās visā pasaulē.
To izmanto:
standarta ABC modeļu veidošanai | stratēģiskai budžeta plānošanai | pārslodzes un nepietiekamas noslodzes modelēšanai | risku modelēšanai un vadīšanai | ražošanas un uzkrājumu plānošanai | izmaiņu vadībai | uz realizāciju laikā balstītai ABC modelēšanai |
ABC modeļu veidošana
Neierobežots objektu līmeņu skaits nodrošina ērtu un precīzu biznesa norises un dažādu procesu modelēšanu gan tiešos biznesa procesus, gan atbalstošos un uzturošos procesus, atbilstoši uzņēmuma vajadzībām.
Precīza izmaksu sadale
Vienkārša un pārskatāma. Dažādi pielāgojami datu skati nodrošina iespēju izsekot izmaksu plūsmu visos uzņēmuma modeļu līmeņos, un iegūt vizuālu priekšstatu un skaidru izpratni, kā patiesībā tiek tērēti resursi un kā rodas izmaksas. Atbalsta arī uz laiku balstītu izmaksu aprēķināšanas metodes (Time-driven ABC) pielietošanu un nodrošina iespēju lietotājam izstrādāt savu specifisku izmaksu kalkulēšanas metodi.
Budžeta plānošana
Nodrošina daudz precīzāku uz uzņēmuma notiekošajiem procesiem, resursiem un rezultātiem balstītu stratēģisku budžeta plānošanu.
Attīstības scenāriju modelēšana
Sniedz iespēju izveidot neskaitāmus scenārijus, apspēlējot dažādus modeļus, un novērtēt veikto izmaiņu ietekmi uz vairākiem rādītājiem, nodrošina atbalstu lēmumu pieņemšanā par nepieciešamajiem uzlabojumiem vai plānojot nākotnes attīstību.
Atskaišu veidošana
Ērtas un plašas automātisko atskaišu veidošanas iespējas, nodrošina nepieciešamo datu ērtu filtrēšanu un analīzi pa periodiem vai vienībām, kā arī rezultātu koplietošanu ar citiem lietotājiem.
Grafiska datu un resursu analīze
Viegli veidojami priekšskati nodrošina iespēju regulāri aplūkot, kontrolēt un analizēt kā izmaksu un citu rādītāju izmaiņas ietekmēs uzņēmuma resursus, procesus un jaudu. Skaidra izpratne par dažādajiem organizācijā noritošajiem procesiem un to izmaksām ir būtiska, lai spētu efektīvi veikt izmaiņas.
Biznesa procesu uzlabošana sniedz spēcīgu atbalstu konkurētspējas palielināšanai. Ņemot vērā biznesa vajadzības un mērķus, izvērtējam piedāvājumu tirgū un piemeklējam atbilstošāko risinājumu.
Šīs analīzes laikā ņemam vērā:
- visu definēto funkciju veikšanas nodrošinājumu;
- papildus funkcionalitāti un tās nepieciešamību;
- risinājuma cenu un iztrādātāju cenu politiku;
- papildus darbu nepieciešamību pie ieviešanas, to izmaksas;
- uzturēšanas un lietotāju atbalsta politiku, to izmaksas;
- savietojamību ar esošām sistēmām;
- atsauksmes un pieredzi par produkta lietošanu no esošajiem klientiem.
Ņemot vērā stratēģiskos mērķus, piedāvājam kompleksus risinājumus šādās jomās:
- klientu vadība (CRM);
- organizācijas resursu vadība (ERP);
- noliktavas vadība;
- ražošanas plānošana;
- u.c.
Ieviešot procesu vadības sistēmu, tiek iegūta augstāka uzņēmuma pievienotā vērtība, augstāka darba efektivitāte ar zemākām izmaksām, lielāka kontrole par procesu norisi, vienota un saskaņota informācija u.c. Lai uzlabotu biznesa procesu efektivitāti, ir nepieciešams iegūt skaidru izpratni par pašreizējo procesu norisi un to darbības rezultātiem. Skaidrība par to, „kas ir šobrīd" ir sākums virzībai uz to „kā jābūt” – izprotot procesu pašreizējo statusu, spēsiet ātrāk noteikt, kur nepieciešami uzlabojumi un kā tie vislabāk atbilst organizācijas mērķiem.
Mūsu pakalpojumi ieviešot procesu vadības risinājumu
Veicam procesu vadības risinājumu ieviešanu izmantojot pasaulē atzītus rīkus, nepieciešamības gadījumā palīdzam arī procesu standartu izstrādē un modeļa izveidē:
- palīdzam procesu standarta un pamata struktūras definēšanā;
- veicam procesu atklāšanu un modelēšanu;
- veicam darbinieku apmācību procesa modelēšanā;
- veicam pielāgošanas darbus procesu vadības rīkā;
- konsultējam procesu vadības jautājumos;
- nodrošinam nepieciešamo infrastruktūras atbalstu (servera uzstādīšana, uzturēšana).
Izstrādājam dažādus pielāgotus risinājumus nestandarta problēmu gadījumos un biznesa procesu pilnveidošanai. Ja esošās biznesa sistēmas nespēj nodrošināt visu nepieciešamo funkcionalitāti, varam palīdzēt ieviešot:
- iekšējas un ārējas web aplikācijas;
- automatizētas procedūras datu salasīšanai, transformēšanai un sūtīšanai;
- esošu sistēmu integrācijas, tai skaitā failu saturu apstrāde un integrēšana;
- API, EDI un Web servisu izmantošana (piemēram, Edisoft, Telema, Box API, Dropbox API, Google Drive API).
Piemēri risinājumiem, ko esam realizējuši:
- organizācijas iekšēja web aplikācija atskaišu veidošanai un standarta informācijas atspoguļošanai no ERP sistēmas pārskatu veidā;
- integrācija starp divām vai vairākām sistēmām datu saņemšanai un sūtīšanai ar datu konvertācijas risinājumu;
- interfeiss barkoda skaneriem noliktavā produktu pieņemšanai, pārvietošanai un pakošanai, integrācija ar ERP sistēmu;
- dažādu teksta failu transformēšana un datu automatizēta importēšana BI (Business Intelligence) aplikācijā;
- dažādu pārdošanas, servisa, noliktavas, finanšu u.c. procesu un darba uzdevumu automatizācija, web interfeiss, integrācija ar ERP;
- darba laika uzskaites sistēma, integrācija ar esošu pieejas kontroles sistēmu, datu eksports priekš algu programmas;
- preču un pakalpojumu web katalogs datu uzkrāšanai, kārtošanai un papildināšanai;
- publiskā web lapa labdarības biedrības "NSUS" sociālajam projektam Enģeļa pasts.
Neatkarīgi no Jūsu uzņēmuma pārstāvētās jomas, pieslēdzamies kā projektu vadītājs un veicam pielāgotu aplikāciju izstrādes uzraudzību un projekta vadību.
Ja sistēmas ieviešana vai izstrādes projekts ir nonācis grūtības, tiek kavēti termiņi, netiek izpildīti atrunātie nosacījumi, mēs pieslēdzamies jau iesāktam, projektam un palīdzam to novest līdz finišam. Pēcuzturēšanas posmā varam nodrošināt turpmāku sadarbību, veicot izstrādātāja uzdevumu vadību un izpildes kontroli, lai nodrošinātu uzturēšanu saskaņā ar noteiktu darbu un laika grafiku.
Esam kompetenti pārņemt arī vairāku uzņēmuma aplikāciju izstrādi un uzturēšanu, kā arī veikt uzlabošanas darbus:
- ieviest aplikāciju versiju kontroli un versiju atjaunināšanas procesu;
- veikt aplikāciju koda standartizāciju un sakārtošanu vai pārstrādi;
- savstarpēji integrēt vairākas sistēmas un izstrādāt citas papildus funkcionalitātes;
- veikt sistēmu pārbaudi un kļūdu novēršanu.
QPR ProcessAnalyzer ir rīks procesu analīzei un automatizētai biznesa procesu atklāšanai. Gudrs, ātri uzstādāms un ērti lietojams, tas pēta uzņēmuma operatīvos datus un nekavējoties atrod konkrētus veidus, kā uzlabot biznesa darbību.
Izmantojot no informācijas sistēmām ievāktus datus par darbinieku, iekārtu vai klientu veiktām aktivitātēm, īsā laikā iespējams iegūt:
- procesu atspoguļojumu;
- aktivitātes laikā;
- procesa soļu izmaksas;
- procesa variācijas;
- procesa neatbilstības gadījumus;
- cēloņu-seku analīzi;
- datu grupēšana, filtrēšana.
Laika veltīšana biznesa darbību procesu izpētei, ir nepieciešama, neatkarīgi no tā, kā veicas Jūsu uzņēmumam. Kad veicas labi, iespējams, atradīsiet veidus, kā padarīt procesus vēl efektīvākus. Ja neveicas tik labi, kā vajadzētu, pārliecināsieties, kurām darbībām ir javeic izmaiņas.
Ar Līdzsvarotās vadības kartes (Balanced Scorecard) metodes un atbilstošu rīku palīdzību, tiek sniegts atbalsts nepieciešamo lēmumu pieņemšanai finanšu, klientu, iekšējo procesu, attīstības un darbinieku perspektīvās. Tā tiek izmantota kā stratēģisks instruments, lai analizētu uzņēmuma darbības atbilstību mērķiem. Viens no grūtākajiem uzdevumiem ir uzņēmuma stratēģiju padarīt reālu, lai tā būtu saistīta ar ikdienas uzdevumiem darbiniekiem un visi būtu savlaicīgi informēti.
Pielietojot šo metodi, ir iespējams paredzēt, kā attīstīsies uzņēmuma darbība nākotnē.
Robotikas procesu automatizēšana (RPA - Robotic Process Automation) ir jauns biznesa procesu automatizācijas veids - platforma, kas programmatūras robotiem ļauj veikt uzdevumus un darbības lietojumprogrammas sistēmās, mijiedarbojoties ar tām tāpat kā cilvēks. Ietaupa cilvēku stundas manuālajos uzdevumos un samazina kļūdu līmeni – atbrīvo laiku pievienotās vērtības radīšanai klientiem un aktivitātēm ieņēmumu paaugstināšanai.
RPA ir kā virtuālais kolēģis, kurš:
- automatizē vienkāršus uzdevumus un procesus, pamatojoties uz uzstādītajiem kritērijiem;
- spēj veikt ikdienas uzdevumus, ievērojot īpašu noteikumu kopumu, kur katru darbību var definēt ar “jā” vai “nē”;
- var strādāt 24/7;
- nav spējīgs analizēt un pieņemt sarežģītus lēmumus.
Visbiežāk RPA tiek izmantots:
- datu ievadē - robots iegūst elektroniskus datus un ievada tos citā sistēmā, piemēram, e-pastā saņemts rēķins tiek ievadīts grāmatvedības sistēmā;
- datu pārbaudē un validācijā – tiek veikta datu pārbaude citos informācijas avotos, pārliecinoties par to atbilstību un pareizību;
- laika ierobežotos darbos – konkrētos datumos, periodos, piemēram, mēneša atskaišu apstrāde;
- sistēmu integrācijā – procesos, kur cilvēki strādā dažādās sistēmās un to integrācija netiek veikta.
Mēs nodrošinām informācijas sistēmu un risinājumu kvalitatīvu ieviešanu, izstrādi, integrāciju un uzturēšanu. Izmantojam jaunāko programmatūru, un darbus veicam atbilstoši augstākajiem standartiem. Nodrošinām, lai uzņēmumu dati vienmēr būtu Jums pieejami un atrastos drošībā.
Veicam datu rezerves kopiju veidošanu un uzglabāšanu, saskaņā ar klientu prasībām. Esam pārliecināti, ka, pilnveidojot IT un biznesa procesu mijiedarbību uzņēmumā, ir iespējams rast risinājumus jebkuram izvirzītajam uzdevumam.
Mēs varam būt Jūsu acis un rokas Baltijas valstīs korporatīvo standartu ieviešanā un uzturēšanā.
Piedāvājam centralizētu/vienotu pieteikumu vadības sistēmu. Informācijas apmaiņa var tikt veikta kā izmantojot tālruni, tā arī e-pastu. Katram pieteikumam tiek piešķirts unikāls identifikators un klienti tiek informēti par pieteikuma risināšanas gaitu. Pieteikumu vadības sistēmā tiek reģistrēti ne tikai tie jautājumi, kuru atrisināšanas ir Eddi kompetence, bet arī jautājumi, par kuru risināšanu ir atbildīgi klienta sadarbības partneri un citi pakalpojumu sniedzēji.
Piedāvājam IT uzturēšanas darbus veikt sekojošās daļās:
- Lietotāju darba staciju pārvaldīšana - visu darbu veikšana, kas sasitīti ar darba stacijām - datortehnikas izvēle un iepirkšana, specifiskas konfigurācijas nodrošināšana, uzturēšana, jaunāko operāciju sistēmu un to atjauninājumu uzstādīšana, un problēmu novēršana.
- Serveru risinājumu ieviešana un uzturēšana - nodrošinām serveru komplektāciju, pasūtīšanu, uzstādīšanu un konfigurēšanu, kā arī tālāko apkalpošanu. Serveru migrācija un jaunu risinājumu ieviešana.
- IT risinājumu izstrāde un ieviešana - balstoties uz klienta vēlmēm, piedāvājam izstrādāt specifiskus IT risinājumus. Nodrošinām pieslēgumu vadību starp organizācijas filialēm. Veidojam un uzturam uzņēmuma iekšējo tīklu (bezvadu un kabeļu).
- Infrastruktūras stratēģijas vadība un plānošana - uzņemamies vadošo lomu, veicot plānošanu un komunikāciju ar klienta pārstavjiem vai saistītajiem uzņēmumiem IT sektorā. Saņemtā informācija tiek komunicēta ar klienta pārstāvjiem, tādējādi tiek nodrošināts, ka tiek pieņemti kompetenti lēmumi IT infrastruktūras pārvaldībā.
Jebkuram uzņēmumam, uzsākot darbību, ir grūti prognozēt attīstības tempus. Parsvarā attīstība notiek pēc scenārija – soli pa solim kaut kas tiek piepirkts klāt, uzstādīts, instalēts. Šis scenārijs tiek pieņemts kā vienīgais pareizais, tomēr, augot uzņēmumam, palielinās arī IT saimniecība, krājas tehnoloģijas, kuru iespējas un izlietojumu nepārzinām, programmatūra, kuru sen vairs nelietojam. Līdz pienāk brīdis, kad saprotam – infrastruktūra kļuvusi tik sarežģīta, sadrumstalota un grūti uzturama. Tādos brīžos viss jāsāk no jauna. Pilnu atdevi no IT var sagaidīt tikai tad, kad tās izveidošana un attīstība ir plānota.
Pirms jebkurām izmaiņām IT infrastruktūrā ir nepieciešama padziļināta analīze katrai funkcijai, kuru plānots ieviest vai mainīt:
- vai tā darbosies korekti un bez dīkstāvēm;
- vai esošās un jaunās funkcijas netraucēs viena otras darbību;
- kā var panākt plānoto, nepieciešamo rezultātu ar mazākiem izdevumiem.
Vienīgi iepriekšēja situācijas analīze un pārdomāts ieviešanas plāns dos pārliecību un atbildes par šiem un vairākiem citiem jautājumiem.
Pārdomāta IT infrastruktūras attīstība izslēdz tehnikas un programmatūras daudzveidību un liekus ar to saistītos izdevumus Jūsu IT infrastruktūras uzturēšanā un apkalpošanā.
Pārbaudes laikā tiek apkopota informācija par resursu atbilstību biznesa prasībām un mērķiem, normatīvajiem aktiem un likumdošanai.
Analīzes rezultātā klienti iegūst pārskatu par riskiem, kādi var rasties kompānijas darbībā, un ieteikumus, kā šos riskus novērst. Analīze palīdzēs saprast kā optimizēt esošos ieguldījumus un paveikt vairāk ar rīcībā esošajiem līdzekļiem, kā nodrošināt paplašināšanos un stabilu attīstību, samērīgi ar uzņēmuma augošajām vajadzībām.
Pilnas IT infrastruktūras pārbaudes ietvaros teik veikta:
- IT resursu pārbaude;
- IT drošības un programmatūru pārbaude.
Veicam arī daļēju pārbaudi, ņemot vērā uzņēmuma prioritātes.
Piedāvājam savas zināšanas un resursus Jūsu IKT infrastruktūras administrēšanai un pārraudzībai.
Izveidosim Jūsu uzņēmumam piemērotus monitoringa risinājumus, lai Jūs varētu:
- savlaicīgi saņemt ziņojumus par esošu vai potenciālu problēmu;
- izvairīties no dīkstāves;
- apskatīt uzraugāmo iekārtu reāllaikā 24/7 režīmā, neatkarīgi no tās fiziskās atrašanās vietas.
Visi vēsturiskie dati par iekārtām un to stāvokļiem tiek saglabāti, kas palīdz laika šķērsgriezumā izvērtēt noslodzes dinamiku un savlaicīgi paredzēt un novērst potenciālas problēmas, padarot IKT infrastruktūru elastīgāku un pakārtotu Jūsu biznesa vajadzībām.
Monitorēt ir iespējams jebko, kas ir sasniedzams tīklā. Sazinieties ar mums un kopīgi izveidosim Jūsu uzņēmumam pielāgotus monitoringa risinājumus.
Mēs palīdzam izvēlēties, kā arī ierīkojam piemērotākos inženiertehniskos un automatizācijas risinājumus biznesa infrastruktūras efektīvai darbībai, pārraudzībai un kontrolei. Nodrošinām sistēmu integrāciju un nepieciešamos programmēšanas darbus, regulāru apkalpošanu, attālinātu uzraudzību, profilaktiskās apkopes darbus un dodamies izbraukuma vizītēs.
Sistēmas tehniskais risinājums ļauj to nepieciešamības gadījumā ērti pārvietot no viena objekta uz otru. Vajadzīgos datus darba laika uzskaites sistēma nolasa no piekļuves kontroles sistēmas un/vai speciāliem mobilajiem GPRS termināliem un tālāk pārraida uz mākoņserveri. Mākoņserveris, savukārt, nodrošina drošu datu uzglabāšanu, plašas atskaišu veidošanas iespējas un datu eksportēšanu uz jebkurām citām sistēmām.
Darba laika uzskaites sistēmas priekšrocības:
- fiksē un uzkrāj jebkura veida datus;
- nodrošina dažāda veida atskaišu veidošanu un paziņojumu saņemšanu pēc Jūsu izvēlētiem parametriem;
- iespējama integrācija ar jebkuru citu iekšēju vai ārēju sistēmu;
- ierīkošanai vajadzīgais laiks vidēji 1-6 nedēļas (atkarīgs no risinājuma veida);
- budžetam draudzīgas izmaksas.
Ar industriālās automātikas vadības risinājumu palīdzību ir iespējams realizēt jebkādas ieceres attiecībā uz ražošanas procesu un iekārtu darbības uzraudzību un kontroli. Uz mikrokontrolleru bāzes veidoti industriālās automātikas risinājumi paver jaunas iespējas ražošanas tehnoloģisko procesu atbalstam, efektīvai kontrolei, kā arī ražošanas procesu un to rezultātu analīzei.
Industrialās automātikas vadības risinājumi nodrošina:
- ražošanas procesa uzraudzību atbilstoši definētiem parametriem;
- ražošanas datu uzkrāšanu, grupēšanu un analīzi;
- iekārtu dīkstāvju fiksēšanu un cēloņu analīzi;
- attālinātu iekārtu vadību un pastāvīgu darbības kontroli.
Ražošanas u.c. procesos patērētie resursi (elektroenerģija, gāze, ūdens u.tml.) mūsdienās sastāda ievērojamu daļu no ražošanas izmaksām. Tādēļ sekot līdzi resursu izmantošanas efektivitātei ir patiešām būtiski, lai varētu paredzēt un iespējami samazināt izmaksas un, protams, saimniekot arī pēc iespējas videi draudzīgi. Ar ēku vadības sistēmas jeb BMS (Building Management System) palīdzību iespējams panākt būtisku ar ēku uzturēšanu saistīto izmaksu samazinājumu, jo tā nodrošina dažādu sistēmu un iekārtu savstarpēju integrāciju, efektīvu kontroli un pārvaldību. Ar BMS ēku vadības sistēmu var aprīkot ražotnes, slimnīcas, skolas, bērnudārzus, birojus, viesnīcas, dzīvokļu ēkas, veikalus, tirdzniecības centrus, kuģus, prāmjus, lidostas utt.
BMS risinājuma priekšrocības:
- var nolasīt jebkura veida un vecuma skaitītāju un kontrolleru datus;
- ne tikai uzrauga resursu patēriņu, bet arī aprēķina energoefektivitāti;
- brīdina par normu vai uzstādīto mērījumu pārsniegšanu;
- nodrošina detalizētus resursu patēriņa pārskatus un palīdz atklāt patēriņa tendences;
- aprēķina enerģijas un resursu patēriņu uz saražoto produkcijas daudzumu vai uz cilvēksstundām
- uzkrāj resursu patēriņa vēsturi;
- nodrošina ikdienā ērti kontrolējamu ISO vides standartu prasību izpildi;
- un, protams, palīdz ievērojami samazināt ar resursu patēriņu saistītās izmaksas.
Rādītāji, kurus varam nolasīt un atspoguļot sistēmā:
- Elektrības patēriņš
- Gāzes patēriņš
- Ūdens patēriņš
- Siltumenerģijas patēriņš
- Ūdens temperatūras rādījumi
- Gaisa temperatūras rādījumi
- Gaisa kvalitātes rādījumi
- Apkures rādījumi
- Ventilācijas rādījumi
- Gaisa kondicionieru rādījumi
- Saspistā gaisa rādījumi
- Cilvēku skaits ēkā
- Un daudzi citi
Mēs Jums palīdzēsim:
- veiksim sistēmas ierīkošanas darbus un nepieciešamās datu integrācijas;
- nodrošināsim apmācību sistēmas izmantošanā;
- nodrošināsim sistēmas tehnisko atbalstu un uzturēšanu.
Attālināta notekūdeņu kontrole ir lielisks risinājums paaugstinātu vides risku gadījumā. Pastāvīgi sekojot līdzi notekūdeņu līmenim akās no jebkuras vietas, tiek ietaupīts laiks un resursi. Izmantojot decentralizētas notekūdeņu sistēmas, pastiprināta uzmanība ir jāpievērš notekūdeņu līmeņa kontrolei akās. Lai notekūdeņu kontroles procesu mājsaimniecībām un it īpaši ražošanas uzņēmumiem padarītu ērtāku, esam izstrādājuši inovatīvu sistēmu notekūdeņu attālinātai uzraudzībai.
Notekūdeņu attālinātās sistēmas priekšrocības:
- pastāvīga notekūdeņu līmeņa kontrole;
- brīdinājumu saņemšana par ūdens līmeņa izmaiņām (ziņošanas intervālus nosaka klients);
- brīdinājumu saņemšana par ūdens līmeņa novirzēm no normas (ūdens noplūde vai sasniegts kritiskais līmenis);
- iespēja analizēt notekūdeņu līmeņa datus, lai laicīgi ieplānotu aku izsūknēšanu;
- cilvēkresursu un laika ietaupījums.
Drošības sistēmu ierīkošana sniedz iespēju ērti pārraudzīt un kontrolēt uzņēmumā notiekošo, lai Jūs varat droši un pārliecinoši virzīties pretī biznesa stratēģisko mērķu sasniegšanai! Mēs veicam esošo drošības sistēmu funkcionalitātes auditu un sniedzam priekšlikumus sistēmu darbības uzlabošanai, izstrādājam drošības sistēmu projektus atbilstoši klienta vajadzībām.
Mēs projektējam, izbūvējam un ikdienā uzturam šādas drošības sistēmas:
- videonovērošanas;
- ugunsdrošības signalizācijas;
- darba laika uzskaites;
- apsardzes signalizācijas;
- piekļuves kontroles;
- audio apziņošanas;
- citas (specializētie detektori, dzesēšanas sistēmas utt.).
Ražošanas nozarē ir svarīgi nodrošināt ražošanas procesu nepārtrauktību un iekārtu optimālu darbību, vienlaikus pasargājot sevi no rūpnieciskās spiegošanas riskiem. Šī iemesla dēļ nozares labā prakse ir biroja datu tīklus pilnībā atdalīt no ražošanas iekārtām nepieciešamās tīklu infrastruktūras.
Priekšrocības, ko sniedz industriālo datu tīklu izbūve:
- uzlabota datu tīkla ātrgaita ražošanas iekārtu optimālas darbības nodrošināšanai;
- paaugstināta datu tīkla drošība ražošanas komercnoslēpumu aizsardzībai;
- pastāvīga datu tīkla darbība arī atsevišķu tīkla sazarojumu bojājumu gadījumā;
- attālināta iekārtu uzraudzība un vadība.
Ārpakalpojumi ir labākais veids, kā uzņēmums var deleģēt tādu biznesa atbalsta procesu norisi, kuru vadībai tam nepietiek resursu, kompetences vai laika. Mēs piedāvājam kļūt par sadarbības partneri, lai Jūs varētu attīstīt tiešo biznesa darbību.
Iedziļinoties klienta stratēģiskajos mērķos, uzklausot biznesa vajadzības un konsultējot par būtiskiem lēmumiem, mēs varam palīdzēt:
- atrast piemērotāko pieeju problēmu atrisināšanai;
- nodrošināt biznesa darbības nepārtrauktību;
- uzraudzīt sadarbību ar pakalpojumu sniedzējiem (t.sk., piegādātāji, ēku apsaimniekotāji, tehniskā servisa nodrošinātāji u.c.);
- risināt visus aktuālos jautājumus pie mums, jo varam būt kā centrālais atbildības punkts.
IT ārpakalpojumi ir komplekss IT pakalpojumu kopums, kā rezultātā tiek iegūta bez sarežģījumiem funkcionējoša IT infrastruktūra, par kuru nav jāsatraucas, jo tā tieši kalpo biznesa vajadzībām. Mēs varam būt labs palīgs Jūsu IT nodaļai, kas risina aktuālās problēmas.
Mēs veicam:
- serveru uzturēšanu;
- IT resursu vadību;
- attālinātu datorsistēmu uzraudzību;
- nodrošinam lietotāju palīdzības dienestu;
- datorsistēmu darbības traucējumu novēršanu;
- operētājsistēmu darbības uzraudzīšanu un traucējumu novēršanu;
- programmatūras resursu vadību;
- subkontraktoru vadību;
- biznesa nepārtrauktības plāna un biznesa atjaunošanas plāna izstrādi un nodrošināšanu.
Izmaksu vadība ir nozīmīgs biznesa process, ar kura palīdzību tiek plānotas un kontrolētas uzņēmuma tiešās un netiešās izmaksas, pakārtojot tās uzņēmuma procesiem, gala produktiem un stratēģijai. Uz aktivitātēm balstīta izmaksu aprēķina metode (ABC - Activity Based Costing) palīdz izprast Jūsu uzņēmuma reālo izmaksu struktūru, atrast izmaksu samazināšanas iespējas, palīdz uzlabot biznesa ienesīgumu, procesu efektivitāti un pieņemt pareizus stratēģiskos lēmumus. Nodrošina izmaksu analīzi un sadalījumu pa produktu grupām, klientiem, darbiniekiem vai piegādātājiem pēc veiktajām aktivitātēm. Tas ir ļoti efektīvs rīks uzņēmuma izmaksu optimizācijas lēmumu pieņemšanai.
Jūsu ieguvumi, pielietojot ABC izmaksu analīzi:
- Precīzāks netiešo izmaksu sadalījums un pašizmaksas aprēķins;
- Plašākas iespējas analizēt pakalpojumu un produktu efektivitāti;
- Iespējas analizēt izmaksas ne tikai par pakalpojumiem un produktiem, bet arī par citiem objektiem;
- Palīdz pieņemt lēmumus par cenu politiku, biznesa virzieniem, procesu optimizāciju vai to aizvietošanu ar ārpakalpojumiem;
- Pilnīga informācija par izmaksām dod Jums kontroli par ienākumiem.
CostPerform ir specializēts rīks izmaksu vadībai - ABC modeļu veidošanai un kontrolei. Izmantojot labāko no ABC metodoloģijas, vienlaikus piedāvā efektīvāku pieeju, kuras mērķis ir sniegt vadītājiem vienkārši izprotamu un jēgpilnu informāciju lēmumu pieņemšanai. Sniedz iespēju modelēt biznesa norisi un tā dažādos procesus - gan tiešos biznesa procesus, gan atbalstošos un uzturošos procesus - neatkarīgi no to sarežģītības.
Izvēloties CostPerform izmaksu vadībai, Jūs iegūsiet rīku, kas:
- ir gudrākais un funkcionāli bagātākais no tirgū pieejamiem rīkiem, jo izstrādāts balstoties uz teoriju un pieredzi;
- ir atvērts dažādiem datu avotiem, ērts datu eksports un imports;
- ir lietotājiem draudzīgs;
- ir ar iebūvētu datu validāciju, kas palīdz novērst kļūdas;
- to var atļauties pat vidēja lieluma ražotājs, jo rīka ieviešana vienmēr atmaksājas;
- ir praksē pierādīts, jo to ikdienā lieto medicīnas, ražošanas, banku, vairumtirdzniecības, loģistikas, apdrošināšanas, izglītības u.c. jomās visā pasaulē.
To izmanto:
standarta ABC modeļu veidošanai | stratēģiskai budžeta plānošanai | pārslodzes un nepietiekamas noslodzes modelēšanai | risku modelēšanai un vadīšanai | ražošanas un uzkrājumu plānošanai | izmaiņu vadībai | uz realizāciju laikā balstītai ABC modelēšanai |
ABC modeļu veidošana
Neierobežots objektu līmeņu skaits nodrošina ērtu un precīzu biznesa norises un dažādu procesu modelēšanu gan tiešos biznesa procesus, gan atbalstošos un uzturošos procesus, atbilstoši uzņēmuma vajadzībām.
Precīza izmaksu sadale
Vienkārša un pārskatāma. Dažādi pielāgojami datu skati nodrošina iespēju izsekot izmaksu plūsmu visos uzņēmuma modeļu līmeņos, un iegūt vizuālu priekšstatu un skaidru izpratni, kā patiesībā tiek tērēti resursi un kā rodas izmaksas. Atbalsta arī uz laiku balstītu izmaksu aprēķināšanas metodes (Time-driven ABC) pielietošanu un nodrošina iespēju lietotājam izstrādāt savu specifisku izmaksu kalkulēšanas metodi.
Budžeta plānošana
Nodrošina daudz precīzāku uz uzņēmuma notiekošajiem procesiem, resursiem un rezultātiem balstītu stratēģisku budžeta plānošanu.
Attīstības scenāriju modelēšana
Sniedz iespēju izveidot neskaitāmus scenārijus, apspēlējot dažādus modeļus, un novērtēt veikto izmaiņu ietekmi uz vairākiem rādītājiem, nodrošina atbalstu lēmumu pieņemšanā par nepieciešamajiem uzlabojumiem vai plānojot nākotnes attīstību.
Atskaišu veidošana
Ērtas un plašas automātisko atskaišu veidošanas iespējas, nodrošina nepieciešamo datu ērtu filtrēšanu un analīzi pa periodiem vai vienībām, kā arī rezultātu koplietošanu ar citiem lietotājiem.
Grafiska datu un resursu analīze
Viegli veidojami priekšskati nodrošina iespēju regulāri aplūkot, kontrolēt un analizēt kā izmaksu un citu rādītāju izmaiņas ietekmēs uzņēmuma resursus, procesus un jaudu. Skaidra izpratne par dažādajiem organizācijā noritošajiem procesiem un to izmaksām ir būtiska, lai spētu efektīvi veikt izmaiņas.
Biznesa un IT mijiedarbības trūkums
Uzņēmuma vadīšana ir kā nebeidzama šaha partija. Informācijas tehnoloģijas (IT) ietekmē tās gaitu un tempu, labākajā gadījumā kļūstot par pozitīvu dzinējspēku. Šī spēka avots ir teicama sinerģija starp IT un biznesa procesu jomām uzņēmumā. Kaut gan IT darbinieku aktīva iesaistīšanās biznesa procesu analizēšanā un uzlabošanā ir apsveicama, tā diemžēl ir reti sastopama. Esmu praksē novērojis, ka daudzos uzņēmumos IT funkcijas aprobežojas ar infrastruktūras uzturēšanas tehniskajiem jautājumiem.
|
Pastāvīgā atkarība no programmētājaLai trūkstošo posmu biznesa un IT saiknē aizpildītu, lielākoties tiek izmantots IT un biznesa valodās runājošs programmētājs (lai viņam vienmēr laba veselība un pēc iespējas īsāki atvaļinājumi!). Alternatīva programmētāja uzturēšanai ir dažādi jau gatavi risinājumi un programmas, kas sola atvieglot vadītāja un darbinieku ikdienu, kā piemēram, risinājumi klientu vadībai, ražošanas resursu plānošanai un daudzi citi. Tomēr bieži vien liekas, ka ērtāk un lētāk būs programmētājam samaksāt par esošā bāzes programmatūras risinājuma pielāgošanu un trūkstošo moduļu piebūvēšanu. Lai gan šāds risinājums īstermiņā šķiet optimālākais, nepieciešams rūpīgi izvērtēt riskus, kas saistīti ar šādas informācijas sistēmas uzturēšanu un pārvaldīšanu ilgākā laika periodā. |
|
|
Jo vienkāršāka sistēmas uzbūve, jo lielāka brīvībaSpēja ātri reaģēt un pielāgoties izmaiņām ir viens no iemesliem, kāpēc uzņēmumi pasaulē izvēlas veidot vienkāršu un ērti pārvaldāmu informācijas sistēmu arhitektūru. Šādas sistēmu arhitektūras pamatā ir katram konkrētajam biznesa procesam vai funkcijai vispiemērotākā risinājuma atlase, ieviešana un risinājumu savstarpēja integrācija. Šādā veidā uzņēmuma ikdienas darbu un attīstību vairs neietekmē vienas programmas iespējas vai trūkumi, programmētāju talants un darba izpildes ātrums, bet uzņēmuma vadības lēmumi. |
|
|
Izmantojiet IT darbinieku kompetenciNav neviena, kas Jūsu uzņēmuma procesus pārzinātu labāk par darbiniekiem. Vadoties pēc pasaules labākās prakses, es ieteiktu par vienu no IT nodaļas vadītāja prioritātēm noteikt biznesa procesu un risku analīzi. Tieši IT nodaļai ir jāspēj izvērtēt, atlasīt un ieviest nepieciešamos risinājumus, pamatojot izvēli ar konkrētām vajadzībām biznesa procesu uzlabošanai un tālākai attīstībai. To, vai Jūsu bizness izdzīvos globālās konkurences apstākļos, lielā mērā noteiks tas, vai informācijas sistēmas pacels biznesu spārnos vai arī šos spārnus nogriezīs. Tāpēc izmantojiet iekšējos IT cilvēkresursus Jūsu biznesa izaugsmei! |
|
|
Par nākotni ir jādomā jau tagad jeb ko sēsi – to pļausiProtams, ka pārmainīt to, kas ir ilgus gadus būvēts nav viegli, it īpaši, ja ir ieguldīti lieli finanšu līdzekļi. Tomēr es vēlētos aicināt neapstāties un vienmēr meklēt piemērotākos risinājumus Jūsu uzņēmuma attīstībai! Tikai tā var nodrošināt konkurētspēju un audzēt biznesa muskuļus. Pakārtojot informācijas sistēmu arhitektūru Jūsu biznesa procesu vajadzībām, Jūs iegūsiet ikdienā viegli lietojamu un pārvaldāmu integrētu risinājumu kopumu, kas ilgtermiņā nodrošinās ne tikai Jūsu biznesa pievienotās vērtības pieaugumu, bet arī stratēģisko mērķu efektīvāku izpildi! |
Biznesa procesu nepārtrauktība Jūsu uzņēmuma efektivitātei
Tirgus situācija mūsdienu globalizācijas un krīžu laikmetā ir diezgan nežēlīga - Latvijas uzņēmumi un ražotāji konkurē ar visā pasaulē ražoto produkciju un piedāvātajiem pakalpojumiem. Lai šajā konkurences cīņā par patērētāja izvēli nepaliktu aiz svītras, mēs visi pastāvīgi meklējam arvien jaunus veidus, kā strādāt efektīvāk. Turpina pieaugt Lean, TOC un SixSigma popularitāte. Tas ir ļoti apsveicami, tomēr ikvienam uzņēmumam, manuprāt, vajadzētu arī regulāri pārskatīt un veikt uzlabojumus tādās jomās kā iekšējā risku vadība un ar to cieši saistītā biznesa procesu nepārtrauktība. Izstrādājot un ieviešot Jūsu uzņēmumā dzīvotspējīgus rīcības plānus galveno biznesa procesu nepārtrauktības nodrošināšanai un biznesa darbības atjaunošanai incidentu gadījumā, Jūs ar salīdzinoši nelieliem ieguldījumiem iegūsiet ne tikai uzlabojumus produktivitātē, bet arī būtisku pievienotās vērtības pieaugumu Jūsu biznesam.
BCP un DRP - kompleksa pieeja risku pārvaldībā
Iespējams Jūs jautāsiet, ar ko gan šie rīcības plāni viens no otra atšķiras? Biznesa nepārtrauktības plāna (angliski – business continuity plan jeb BCP) galvenais mērķis ir pastāvīga infrastruktūras uzraudzība un preventīvu darbību veikšana, lai pēc iespējas izslēgtu dažādu dīkstāvju iestāšanos un samazinātu to negatīvo ietekmi uz biznesu, ja nu dīkstāves tomēr nākas piedzīvot. Biznesa darbības atjaunošanas plāns (angliski – disaster recovery plan jeb DRP), savukārt, paredz konkrētu rīcību secību un efektīvu komunikāciju incidentu gadījumos, ar mērķi pēc iespējas ātrāk atjaunot biznesa procesu funkcionalitāti. Manuprāt, abi šie plāni lieliski viens otru papildina un veido kompleksu un pamatīgu aktivitāšu un procedūru kopumu, lai pēc iespējas mazinātu dažādu risku ietekmi uz biznesa spēju pēc iespējas efektīvāk nodrošināt ražotās preces vai sniegtos pakalpojumos solītajā laikā un apjomā.
Fokuss uz informācijas sistēmām
Ņemot vērā to, ka ikviena uzņēmuma darbība šodien ir lielā mērā atkarīga no neskaitāmām IT sistēmām, tad, protams, augstāk minētos plānus izstrādājot, īpaši nepieciešams padomāt par to, kā nepazaudēt biznesam kritiskus datus un nodrošināt pastāvīgu IT sistēmu darbību. Ražošanas nozarē, savukārt, papildus svarīgākajiem IT infrastruktūras mezgliem (datubāzes, aplikācijas, serveri), būtu nepieciešams kontrolēt gan ražošanas iekārtu vadības programmas, gan paša ražošanas procesa atbilstību dažādiem parametriem (spiediens, temperatūra, svars utt.). Jāmin, ka mūsdienās gan IT infrastruktūru, gan ražošanas iekārtas iespējams efektīvi uzraudzīt ar dažādu inovatīvu risinājumu palīdzību. Šie risinājumi nodrošina ne tikai uzraudzības funkciju, bet arī iespēju analizēt tendences galveno infrastruktūras mezglu/punktu darbībā, kā arī laicīgi noteikt šaurās vietas infrastruktūrā. Pastāvīgi uzraugot Jūsu biznesa procesu kritiskos punktus, Jūs par problēmām vai novirzēm no normas tiksiet brīdināti un varēsiet tās novērst pirms tās paralizēs Jūsu galveno biznesa procesu darbību, tādejādi, iespējams, arī sperot krietnu soli priekšā konkurentiem. Pie tam, ja Jums uz rokas būs pilna informācija par Jūsu biznesa procesu veiktspēju, Jūs varēsiet daudz precīzāk salāgot dažādus procesu soļus, lai kopējo biznesa procesu veiktspēju un caurlaidību padarītu vēl efektīvāku.
Galvenās vadlīnijas jeb pamatlikumi biznesa nepārtrauktības plāna un rīcības plāna incidentu gadījumā izstrādei un ieviešanai ir kopīgi:
Caur biznesa nepārtrauktību uz augstāku uzņēmuma pievienoto vērtību
Es patiešām aicinu ikvienu augstākā un vidējā līmeņa vadītāju aizdomāties par to, cik Jūsu uzņēmumam izmaksā galveno biznesa procesu dīkstāves, ko bieži rada pat tādi vienkārši atgadījumi kā interneta piekļuves pārrāvumi vai ražošanas iekārtu, IT infrastruktūras, kases aparātu vai citu biznesam svarīgu iekārtu darbības traucējumi. Biznesa nepārtrauktības nodrošināšanai, manuprāt, būtu jābūt vienai no uzņēmuma vadības prioritātēm, pie tam ne tikai uz papīra vai, tā teikt, “ķeksīša pēc.” Lai iepriekš minētie rīcības plāni dotu vēlamo rezultātu, tie ir regulāri jātestē, jālabo un jāpapildina, lai tie nezaudētu savu aktualitāti mainoties un attīstoties Jūsu biznesa procesiem. Ilgtermiņā veidojot un uzturot uzņēmumā biznesa procesu nepārtrauktības stratēģiju, augs ne tikai Jūsu konkurētspēja, bet arī uzņēmuma pievienotā vērtība. Redzot, ka Jūs mērķtiecīgi strādājat, lai izslēgtu dažādus iekšējos riskus un nodrošinātu pastāvīgu pakalpojumu pieejamību un saražoto preču plūsmu, augs Jūsu uzņēmuma vērtība gan Jūsu darbinieku, gan arī sadarbības partneru acīs.
Iekšējo risku un biznesa procesu šauro punktu regulāra analīze un novēršana ir labs dzinējspēks nepārtrauktai attīstībai un izaugsmei! Lai Jums izdodas!
Dinamisku un uzņēmuma izaugsmi spēcinošu saikni starp cilvēkiem, biznesa procesiem un programmām nav iespējams iegūt dažu dienu laikā. Lai spēcīga biznesa un IT mijiedarbība nestu augļus, nepieciešams pastāvīgi iedziļināties uzņēmuma biznesa procesos, meklēt vājos punktus datu/informācijas plūsmā un piemeklēt tiem atbilstošākos risinājumus. Piedāvājam 3 soļus, kā veidot uzņēmuma izaugsmi veicinošu saikni starp cilvēkiem, biznesa procesiem un programmām.
|
1. Atrodiet savu “efektologu” jeb efektivitātes dzinējspēkuLai veidotu spēcīgu “tiltu” starp biznesu un IT, pirmkārt, Jums ir jāatrod kāds, kam patīk analizēt, un meklēt veidus, kā visiem kopā strādāt labāk un ātrāk. Paraugieties apkārt – vienam tas var būt prasmīgs un inovatīvs IT vadītājs, citam biznesa analītiķis vai kvalitātes vadītājs. Meklējiet degsmi, neatlaidību un biznesa analītisko domāšanu, kas ir būtiskas īpašības, lai spētu uzdot pareizos jautājumos, saskatītu īstās cēloņu-seku sakarības un zinātu pareizo virzienu, kur meklēt risinājumu. Ja neredzat piemērotus kandidātus uzņēmuma iekšienē, pamēģiniet piesaistīt resursus no ārpuses. Sāciet kaut ar vienu nelielu efektivitātes uzlabojumu mēnesī, un ilgtermiņā iegūsiet gan saliedētāku un lojālāku kolektīvu, gan pieaugošu uzņēmuma pievienoto vērtību! |
|
2. Iegūstiet izpratni par informācijas plūsmu Jūsu uzņēmumāJūsu izvēlētajam kandidātam uzticiet parunāties un uzklausīt vidējā un operatīvā līmeņa vadītājus (M un M-1), lai padziļināti izprastu, kā notiek darbs gan viena procesa/funkcijas ietvaros, gan starp vairākām nodaļām/biznesa funkcijām. Galvenais uzdevums ir iegūt skaidru priekšstatu par to, kā informācija jeb datu plūsma pašreiz pārvietojas pa Jūsu infrastruktūru – kur notiek kavēšanās, kur pietrūkst datu utml. Veicot esošās situācijas analīzi, varēsiet daudz precīzāk uzburt vīziju par to, kā Jūsu informācijas sistēmām vajadzētu darboties nākotnē. Bet ar ko labāk sākt? Rūpīgi izvērtējiet, tieši kuru datu operatīvas plūsmas nodrošināšana uzņēmumam sniegs pēc iespējas lielāku pievienoto vērtību. Sastādiet prioritāšu sarakstu un ķerieties pie darba! |
3. Piemeklējiet Jūsu vajadzībām atbilstošāko datu automatizācijas risinājumuLai problēmas risinājums nestu gaidīto rezultātu, rekomendēju pavadīt pietiekami daudz laika, lai izprastu patiesos problēmas cēloņus. Sāciet ar jautājumiem, kas norādīs uz galvenajām problēmām un jomām, kurās uzlabojumi sniegs vislielāko atdevi, piemēram:
|
Izprotot īstos problēmu cēloņus, Jūs uzzināsiet, kuriem kritērijiem un prasībām jāpievērš īpaša uzmanība, lai no plašā datu automatizācijas risinājumu klāsta izvēlētos tieši Jūsu uzņēmuma konkrētajām vajadzībām un procesiem atbilstošākos risinājumus! Rekomendēju atturēties no kārdinājuma izvēlēties vienu iespaidīgu datu automatizācijas risinājumu kā atbildi uz visām biznesa procesu problēmām. Rezultātā lielākoties iegūsiet smagnēju risinājumu, no kura iespējām visticamāk izmantosiet tikai dažus procentus. Savukārt, izmantojot vairākus specializētus datu automatizācijas risinājumus un tos savstarpēji integrējot, Jūs iegūsiet viegli pārvaldāmu informācijas sistēmu, kas nodrošinās iespēju saglabāt biznesa konkurētspēju arī pašreiz tik ļoti mainīgās biznesa vides apstākļos.
Lai Jums izdodas!
Pēdējā laikā turpina pieaugt to gadījumu skaits, kad, piekļūstot internetam izmantojot publiskos Wi-Fi piekļuves punktus, noplūst konfidenciāla uzņēmuma informācija. Tādēļ ieteicams būt īpaši piesardzīgiem uzsākot darbu tiešsaistē izmantojot nepazīstamu vai neuzticamu tīklu (piemēram, bezmaksas Wi-Fi vietējā kafejnīcā, lidostā vai citās publiskās vietās). Šāda veida savienojumā var tikt uzraudzīta visa Jūsu datplūsma, kas var saturēt gan Jūsu personīgo, gan uzņēmuma informāciju.
Lai Jūsu darba informācija būtu drošībā, aicinām ievērot šādus ieteikumus:
|
|
||
|
|
2. Ja tomēr nepieciešams piekļūt darba informācijai ārpus biroja, izmantojiet tikai tādus savienojumus, kas būs drošāki pret datu pārtveršanu – VPN ar vismaz 2 līmeņu autentifikāciju vai mobilo operatoru piedāvāto mobilā interneta savienojumu (LTE/3G/4G).
|
|
|
|
3. Alternatīva iepriekšējam punktam ir mobilo ierīču drošības pārvaldības risinājumu iegāde un izmantošana Jūsu uzņēmuma vajadzībām. Par šiem risinājumiem detalizēti varēs pastāstīt Jūsu uzņēmuma IT speciālisti.
|
Ja Jūs tomēr pieslēdzaties publiski pieejamam WiFi piekļuves punktam, nekādā gadījumā neakceptējiet jebkāda veida izmaiņu pieprasījumus, kas var parādīties uz Jūsu iekārtas ekrāna! Atsakiet tos („Cancel”) – visdrīzāk tas ir datu pārtveršanas mēģinājums.
Uz doto mirkli šī ir lielākā iespējamā ievainojamība saistībā ar uzņēmuma datu zuduma iespējām, kas spēj vairākas reizes samazināt kopējo drošības politiku uzņēmumos, pat, ja pārējās (iekšējās) drošības politikas un procedūras ir augstā līmenī.
Pabrīdiniet par to savus darbiniekus un kolēģus un pārliecinieties, ka publisko Wi-Fi piekļuves punktu izmantošanas vadlīnijas ir atrunātas arī uzņēmuma datu drošības procedūrās!
Tik izcilam vadītājam kā Tu, ne vienmēr ir jāiedziļinās visos sīkumos par un ap uzņēmuma IT infrastruktūru. Tomēr ir dažas globālas un būtiskas lietas, kam uzmanība tomēr ir jāpievērš. Domājot par Tavu sirdsmieru, esam apkopojuši, mūsuprāt, svarīgākās pazīmes, kas liecina par kārtību ikviena uzņēmuma IT saimniecībā. Uztaisi tasīti kafijas un ieskaties!
|
Tava uzņēmuma IT stratēģiju un ikgadējo budžetu nosaka nospraustie biznesa mērķi. IT stratēģijas ietvaros ieviestie IT projekti vai risinājumi nerada haosu citu sistēmu/aplikāciju darbībā.
|
|
|
|
No IT speciālistiem Tu vēl neesi dzirdējis vārdus: “To nevar izdarīt” vai “Es nezinu.” Ikreiz, kad nepieciešamas izmaiņas aplikācijās vai jāīsteno kāda ar IT saistīta iecere, Tevi informē par to, kā un cik ātri to var izdarīt, kā arī, cik tas maksās.
|
|
|
Tevi nebiedē ziņa par biroju ēkai tuvojošos meteorītu, jo Tu zini, ka biznesa darbību varēs atjaunot. Par to, kā rīkoties lielāku un mazāku ķibeļu gadījumā, vēsta Tava uzņēmuma rīcības plāns kritiskos gadījumos(Disaster recovery plan).
|
|
|
Kritiskie biznesa procesi Tavā uzņēmumā norit bez biežām dīkstāvēm un ilgstošiem pārtraukumiem. Ķibeles gadās tikai dažas reizes gadā un parasti tikai ap pilnmēness laiku. Tomēr tu vienmēr saglabā mieru, jo šādiem gadījumiem ir paredzēts biznesa nepārtrauktības plāns (Business continuity plan).
|
|
|
Tu uzreiz saņem brīdinājuma īsziņu pēc kritiskiem biznesa funkciju pārtraukumiem, bet nedaudz vēlāk arī atskaiti par incidentu cēloņiem un tiec informēts par to, kas tiks darīts, lai šādas vai līdzīgas problēmas neatkārtotos.
|
|
|
Ja arī kādam kādreiz gadās izdzēst vai zaudēt kādu vairāk vai mazāk kritisku informāciju, Tu neesi dzirdējis/-usi par gadījumiem, kad nav bijis iespējams šos datus atjaunot.
|
|
|
Tu zini, ka visa informācija par Tava uzņēmuma IT infrastruktūru un izmaiņām tajā tiek dokumentēta, tāpēc esi drošs/-a, ka vajadzības gadījumā rūpes par infrastruktūru varēs pārņemt arī kāds cits speciālists.
|
|
|
Reizi gadā IT speciālisti Tevi iepazīstina ar iekšējā IT audita rezultātiem, tādēļ Tu droši vari teikt, ka esošā infrastruktūra un sistēmas atbilst pašreizējām biznesa vajadzībām. Ja arī ir kādi trūkumi –tie drīz tiks novērsti.
|
|
|
Sūdzības no darbiniekiem par to, ka IT problēmas netiek savlaicīgi risinātas, Tu dzirdi ļoti reti. Ja arī pa kādai gadās, tad skaidrojums ir vienkāršs – vispirms tiek risinātas problēmas, kas ietekmē biznesa procesus un traucē darbam, bet visas pārējās – pēc tam.
|
|
|
Tavi IT speciālisti ik pa laikam veic darbinieku apmācības par dažādām datu drošības tēmām. Arī tu esi dzirdējis par to, kādai jābūt drošai parolei, kas ir sociālā inženierija un kāpēc labāk neveikt internetbankas maksājumus izmantojot vietējās kafejnīcas wi-fi.
|
Ja Tavs uzņēmums atbilst visām 10 pazīmēm, apsveicam! Turpini mierīgi malkot kafiju. Ja tomēr šur tur kaut kas pietrūkst – varbūt ir vērts uz tasīti kafijas uzaicināt arī Tava uzņēmuma IT vadītāju?
Efektivitāte ir daudzslāņains un subjektīvs jēdziens. Tā ietver sevī daudz vairāk par finanšu rādītājiem un pieprasa pamatīgu iedziļināšanos, jo ikviena uzņēmuma situācija ir unikāla. Tikai katrs vadītājs pats var vislabāk izjust un noteikt, ko, kā un cik bieži mērīt, lai iegūtu rezultātu, kas visprecīzāk raksturos konkrēto uzņēmumu un objektīvi norādīs gan uz stiprajām pusēm, gan trūkumiem, ko nepieciešams novērst. Lai iegūtu pilnvērtīgu uzņēmuma efektivitātes novērtējumu, iesaku tajā iekļaut un rūpīgi apsvērt visus desmit turpinājumā minētos faktorus.
Stratēģija |
||
|
|
|
Vadība |
||
|
|
|
Darbinieki |
||
|
|
|
Iekšējie uzņēmuma standarti |
||
|
|
|
Izmaiņu vadība |
||
|
|
|
Klienti |
||
|
|
|
Piegādātāji |
||
|
|
|
Iekšējā komunikācijas aprite |
||
|
|
|
Informācijas sistēmas |
||
|
|
|
Kvalitāte |
||
|
|
Novecojušo tehnoloģiju izaicinājumi mazajiem uzņēmumiem
Daudzi mazie uzņēmumi, ar kuriem mēs esam sadarbojušies, ir ļoti profesionāli un koncentrējas uz labi organizēta biznesa vadīšanu. Atšķirībā no daudzām lielām kompānijām, tiem bieži ir skaidra izpratne par to, kas darbojas un kur slēpjas reālie riski un izaicinājumi. Tomēr viņi saskaras ar lielāku spiedienu prioritizēt. Mainīgie regulējumi, klientu prasības un pieaugošie kiberapdraudējumi mazos uzņēmumus stipri ietekmē.
Daudzi cīnās ar:
- Novecojušām tehnoloģijām;
- Grūtībām IT risinājumus uztvert kā svarīgu biznesa veicinātāju, nevis tikai izmaksu pozīciju;
- IT risinājumu iekļaušanu biznesa nepārtrauktības plānošanā.
Efektīvas IT risinājumu ieviešanas stratēģija
Ņemot vērā, ka dažiem uzņēmumiem nav resursu pilnībā aizstāt savas novecojušās tehnoloģijas, daļa no risinājuma var būt jaunu risinājumu ieviešana, kas mazinātu riskus un uzlabotu IT darbību. Tomēr tas jāveic pareizi. Tas nav tikai stratēģisks uzdevums, bet arī prasa konkrētu IT vides elementu kartēšanu, to sasaisti ar iespējamo biznesa ietekmi un risku samazināšanas vai novēršanas prioritizēšanu.
Izstrādājot šo plānu, jums būs daudz stabilāka platforma, uz kuras balstīt jaunus un uzlabotus tehniskos risinājumus. Jūs varēsiet ieguldīt un sasniegt ROI bez bailēm par biznesa risku palielināšanu, sasaistot vairāk savu operāciju ar nedrošu platformu, kas varētu jebkurā brīdī izgāzties.
Kā izvēlēties pareizo partneri IT risinājumu ieviešanai
Ko jums būtu jādara? Mūsu ieteikums ir rīkoties tagad. Ja jums trūkst resursu to izdarīt pašiem, atrodiet uzticamu partneri, kas jūs atbalstīs.
Ja nolemjat meklēt palīdzību, jautājiet potenciālajiem piegādātājiem:
- Vai viņi to ir darījuši agrāk?
- Vai viņiem ir efektīvi procesi?
- Vai viņiem ir labas klientu atsauksmes?
- Vai viņi izprot jūsu biznesu un spēj komunicēt ar visām iesaistītajām pusēm, tostarp esošajiem piegādātājiem?
Pēc piegādātāja izvēles nākamais solis ir tikties un sākt plānot veicamos uzdevumus. Iegūstiet no piegādātāja priekšlikumus un tāmi. Atcerieties jautāt, kāda informācija un resursi viņiem būs nepieciešami no jums šajā laikā. Atcerieties arī, ka šis process attiecas uz ieviešanu, tāpēc neļaujiet sev iespaidoties no viskrāšņākās prezentācijas; tā bieži atspoguļo cenu vairāk nekā piegāžu kvalitāti.
Ja viss izskatās pareizi, sāciet projektu. Pārliecinieties, ka esat piešķīris pareizos resursus, ka visi saprot savas lomas un projekta mērķus, un pēc tam uzsāciet uzdevuma izpildi. Veiciet regulāras pārbaudes kopā ar piegādātāju un jūsu galvenajiem darbiniekiem, lai nodrošinātu progresu un saskaņotību.
Ja meklējat sev uzticamu partneri, sazinaties ar mums – eddi@eddi.lv
Vairāk par to kā IT sniedz neaizstājamu atbalstu biznesa procesiem, lasiet šeit.